Biografia
Caixa de núvia (1933).L'any 1933 va donar a conèixer a Ràdio Associació de Catalunya el text d’una conferència que havia impartit sota el títol «El Periodisme i les dones de la Renaixença». El debat entre la compatibilitat de ser mare i l’actuació pública de la dona es va reflectir en l’assaig L’etern femení. Confessions, ideologies, orientacions publicat al 1934 amb un gran èxit per l’època, ja que venia a ser una mena de guia moral per a les dones des de l’adolescència fins a la maternitat. Al 1936 va publicar la comèdia L’estudiant de Girona ambientada a l’època de la invasió dels francesos. La seva literatura sempre seguí una línia de pensament catòlica conservadora. Al 1954 publicà la comèdia sentimental L’amor té cops amagats. L'any1957 va publicar l’assaig dedicat a l’home L’etern masculí. Orientacions, consells, esperances una mena de breviari sobre els diferents estadis de maduresa de l’home des de l’adolescència fins a la seva maduresa. Va deixar algunes obres inacabades com la farsa còmica Un marit que no té preu, la comèdia L’amor sap allà on va i la novel·la Les llàgrimes d’Angelina.
Obra
-Poesia: Mare (1929), Reculls (1931?) i Caixa de núvia (1933).
-Assaig: L’etern femení. Confessions, ideologies, orientacions (1934).Barcelona: Indústries Gràfiques R. Duran i Alsina.
L’etern masculí. Orientacions, consells, esperances (1957).Barcelona: Gràfiques Comtal.
-Comèdia: L’estudiant de Girona (1936). Barcelona: El Nostre Teatre. Any III, núm. 55, número extraordinari.
L’amor té cops amagats. Catalunya Teatral (2ona època). Obra núm. 27 (1954). Barcelona: Editorial Millà.
Referències bibliogràfiques
dins Revista de Girona, n. 223, Març-Abril, p. 71-76.
Anals del periodisme català (1933). Barcelona: Associació de Periodistes de Barcelona, núm. 1 (set. 1933), p. 49-60.
Referències gràfiques
Portada del llibre de Llucieta Canyà, L'etern femení. Font: http://www.ventadeantiguedades.es/1139-letern-femeni.html[Consulta: 27/02/2010].
Biografia n.62 per Aida Macias Roqueta
2010-09-29 17:55:59